maandag 18 januari 2016

Gome 2

 
In september waren Elise en ik naar de open dag van de Estec (ruimtevaart in noordwijk) geweest.
Het was een hele leuke dag.
 We hebben Andre Kuipers gezien en hebben heel veel mooie posters meegekregen.
 Ook was er een wedstrijd met een ruimtekubus die je naar eigen inzicht mocht versieren.
Elise heeft dat met veel plezier gedaan.
 
 
En wat bleek ?
Zij had de eerste prijs gewonnen !
Een rondleiding in de cleanrooms van TNO, waar GOME2 nu is.
Superleuk !
 en helemaal dat waar we uitgenodigd waren, echt bij ons om de hoek is.
 
 
GOME2 is een ruimte instrument die over een poosje de ozonlaag gaat bestuderen vanuit de ruimte.
Bij TNO worden er allerlei testen gedaan met GOME2 zodat hij straks in de ruimte alles goed kan doorstaan.
Ger en ik mochten ook mee. Het was echt ontzettend leerzaam en interessant.
Toen we naar GOME2 gingen, en dus de cleanrooms in, moesten we helemaal ingepakt zijn, zodat er geen stof e.d. met ons mee kon.
 
Een van de medewerkers heeft vele foto's gemaakt en naar ons doorgestuurd.
Je begrijpt dat ik daar erg blij mee ben.
Natuurlijk moest dit ook gescrapt worden.
 
 

 
Een heerlijke lo waar ik lekker met gesso gekliederd heb.
Eindelijk heb ik de rietjes gebruikt; en wat vind ik dat leuk !
Die gaan vaker terugkomen.
 
Dit was de lo die Miranda heeft uitgezocht :
 

 
Ik ga gauw bij Miranda en Nicol langs, erg benieuwd naar hun uitwerkingen.
 
Fijne Maandag !

6 opmerkingen:

  1. Cool! Net of jullie in een ruimtefilm meespelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super verhaal met een super gave foto!!!!
    Ook je lo is heel gaaf geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was nog eens een speciale prijs!!! Echt een super lo heb je gemaakt, ben verliefd op papier en past nu zo leuk erbij! De rondjes met gesso vind ik ook echt gaaf! Ga ik ook eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw...wat een geweldige ervaring zal dat geweest zijn. Een super leuke belevenis en zeker het vastleggen op papier waard. Wat een gave lo is het ook geworden, Marlies. Hartstikke mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een toffe layout! En wow wat een speciale prijs, heel interessant en superleuk om een keer mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dit Suoer leuk gedaan en ja die rietjes zijn erg goed.
    Ik ga met mijn gein in februari ook naar een lezing van André kuiper ik ben benieuwd. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen